F.Cuz - Dreaming I [MV]

            
 
Ha? It's out?! Didn't they say that the whole thing would be delayed because of them (some random people)banning the MV?
For you who didn't know the MV got banned because of the content. Because of Yejun skipping class end Reahyun having dyed hair in school. Yeah this seems to be stupid for some of us but that's their culture after all...
 
I got surprised at the beginning because this must be the first time Yejun is rapping and he wasn't bad ôuô The song wasn't bad either but "Midnight sun" and "No.1" is better however this song is on my Top 3 F.cuz songs trololo~ It's a sweet song and the story behind it is encouraging as well, it's a nice turn from all these "idols dancing their ass off in a room" ^u^
 
             
From left to right: Jinon (leader), Daegun, Kan, Raehyun and Yejun (maknae)
 
 
 

Comments
Postat av: Daniella

Jinon var snygg ^^
Svar: Ja, det verkar som att det inte sker någon mobbning i dessa grupper. Allting handlar ju bara om avundsjuka, men jag kan ändå inte låta bli att tänka, att en del är runt 20-års åldern, borde inte dom mogna upp lite? Jo jag läste runt lite på vissa hemsidor att det kanske är mobbning i Sistar, men är det då att Hyorin & Bora som mobbar Dasom? Eller..? Hehe hänger inte med x) Men du skrev väl att det inte sker någon mobbning i After School? Eller du tror det iaf? ^^

Jag läste lite olika kommentarer på Facebook om vissa som skrev att dom var så glada att dom endast gillade kill-grupper p.g.a. mobbning i tjejgrupper! Men klart som fan att det kan ske mobbning i killgrupper med? Man verkar tro att det bara sker bland tjejer, men ärligt talat, alla killar i min klass snackar skit om varandra/ignorerar/är allmän elaka xD Vart lite chockad då jag hörde sånt, trodde bara tjejerna gjorde det... Men om det sker mer mobbning i K-pop världen så tror jag att det också sker bland kill-grupper med! Kanske bäst att gå solo? xD

Läste en random-kommentar på Allkpop om att SNSD Sooyoung blir mobbad bara för att hon gick på en show själv, asså herregud jag undrar vad det är för fel på folk? Och om hon gick på en show själv, kanske dom andra medlemmarna inte hade tid? Hon kan väl få promota SNSD själv? Hon är väl inte mobbad p.g.a. av det xD

Haha ja, det var då tre :D Synd att det är bara Minhyun jag gillar, lyssnar inte så värst mycket på dom andra två, men det är lugnt :D Är bara glad över att få veta att både Tiffany & G-dragon fyller år samma månad som jag :p Btw, när fyller ni år? Fyllde inte Bo Bae år i typ juni? Skrev jag någonsin grattis? Om inte, fan vad elakt av mig xD Måste väl ha trott att jag hade skrivit något. Jag inbillar mig för mycket ibland o.o

Fan vad lång kommentaren vart!

Svar: Det går inte att svara på din blogg så jag får väl testa denna version istället :P Gillar långa kommentarer so bring it on ;)

Jag är inte helt säker på att det sker någon mobbning i SISTAR men jag får den känslan att det sker någon utfrysning där. De ger inte samma "familje-vibbar" som SNSD eller 2NE1 gör :/ Och After School där chansar jag också med tanke på att det har varit så många members-change där, men de är mycket mer "organiserade" än T-ara när det kommer till att lägga till och flytta bort medlemmar (gud nu låter de som material som man flyttar på XD) Fast kemin bland de gamla medlemmarna i After School är bra vet inte hur det är med de nya.

Håller med att mobbning också sker hos killgrupper men på något sätt så tror jag att mobbningen hos tjejerna är lite mer grova. Och att chansen för mobbning hos killgrupper än mindre med tanke på att killar oftast är "Nu slår vi ner varandra *5 min senare*... Nu är vi vänner igen" XD Vid värsta fall så ignorerar de varandra då killar inte tenderar att vara lika freakade som vi tjejer är .___.

Hahaha lol ofta att hon blev mobbad ;'D Men man ska aldrig lita på allkpop eller kommentarerna där heller. Rykten = Business så fansen vet i praktiskt taget inte ett skit om grupperna. Vi vet egentligen inte om SNSD eller 2NE1 egentligen är så snälla och bra mot varandra men de lyckas övertala det till fansen rätt bra. Det fanns kanske ett skäl till att hon gick dit ensam också :p

Testa och lyssna på MYNAME de är helt okej faktiskt :D Helt ärligt talat så vet jag inte heller vem den där solo tjejen är det stod att hon fyllde år samma dag som dig så jag skrev ner det XD
BO fyller år i Juli och jag har för mig att du grattade henne, jag däremot fyller år i december >___>
M2stasch in tha house!

2012-08-09 @ 20:59:14
URL: http://daniellas.webblogg.se
Postat av: Daniella

Svar: Haha den här nya grejen fungerar ju bra! Synd att man inte kan svara tillbaka igen på samma kommentar som man skickade tidigare xD

Jo jag har lösenordsskyddat bloggen! När jag har bloggpuas så tycker jag inte om att folk går in på min blogg, om dom nu gör det.. XD Nej men, det försvinner på måndag! ^^

Ärligt talat, det känns som att jag bara skriver väldigt långa kommentarer till er bara XD Annars så håller jag mig kort..

Angående Sistar så känner jag samma sak, Hyorin känns lite falsk, samma med Bora, och dom två har alltid varit mina favoriter, men nu känner jag att det är typ dom två mot Dasom och den andra medlemmen jag inte kommer ihåg namnet på.. x) Jag vet inte riktigt vem det är dom som dom mobbar, men jag tror att det är maknae.. Vet inte om det är Dasom eller tjejen med namnet jag inte kommer ihåg.. Fail att dom heter Sistar och inte verkar vara som systrar xD

Jaha. När jag först såg att rykterna om T-ara så tänkte jag att kanske samma sak händer AF, men man vet aldrig.. Jag har sett en show med T-ara som var rätt så nyligen, nu i juni och Hwayoung verkade utfryst. Hon pratade aldrig med någon medlem hon var mest själv medans dom andra var med varandra hela tiden.. Sen så vet jag inte mycket om den nya medlemmen, men det känns som att hon också var lite utfryst. Fast vi vet aldrig sanningen! Jag vill inte döma T-ara försen allting kommer ut från mongo Kim Kwang Soo eller vad fan han heter XD

Fast jag kan på något sätt och vis förstå lite att T-ara är arga för det adderas medlemmar hela tiden, men om det är sant att det sker mobbning så känns det lite överdrivet. Läste på wikipedia att från början så var det så att Jiyeon, Hyomin & Eunjung var trainees med varandra i 3 år, + två andra tjejer, en tjej är medlem i Spica nu och den andra vet jag inte vem det är. 2009 när dom debuterade så slutade dom två tjejerna och Boram/Soyeon/Qri adderades till gruppen men dom verkade komma översens. Sen var det en till en medlem som typ hoppade ur gruppen 2009 under hösten, hon var antingen en av trainees med Ji/Hyo/Eun(glömde att skriva ner henne då) eller så adderades hon med Bo/So/Qri.. Hoppas du förstår vad jag menar XD och sen 2010 så adderades Hwayoung och nu 2012 så sparkades Hwayoung ut och Ahreum adderades och 2013 så kommer Dani, och ja.. det verkar bara HELT messy, inte undra på varför det är en bra kemi mellan tjejerna >.<

Ja det är sant, tjej-mobbning kommer alltid vara värre än kill. Men jag tror inte att killarna slår ner varandra i k-pop grupper xD fast man vet aldrig :o

Ja jag vet, jag har försökt kolla ifall det sker någon mobbning i SNSD(har inte kollat 2NE1, ska snart) liksom saker som jag inte har lagt märke till. Men jag ser ingenting. Ibland så ser det ut som att vissa medlemmar har bråkat. T.ex. Yuri & Jessica, men sen en vecka senare då dom var med i en annan show så var dom vänner igen, så det är väl klart att dom bråkar med varandra, men det varar inte länge. Det visar väl bara hur mycket dom älskar varandra tills dom blir helt galna på varandra! Jessica och Hyoyeon har nästan börjat brottas för att Jessica fick damp på Hyoyeon för att hon var oförskämd och när dom berättade det så verkade dom bara glada över att dom hade bråkat XD Men jag har svårt att tro i just dom två grupperna att det sker mobbning. Kanske jag tvingar mig själv att tänka så eftersom det är mina två favoritgrupper. Om någon medlem mobbas i dessa grupper kommer jag typ bryta ihop xD

Svar: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ Skrev värsta svaret men nu blev allt raderat >____________________________________________> fml... får snacka med dig på fb istället pallar inte skriva ALLT igen XD
M2stasch in tha house!

2012-08-10 @ 21:23:38
URL: http://daniellas.webblogg.se
Postat av: Daniella

Okej, jag är inte klar. Fan vi borde prata någon annanstans XD om någon går in och ska kommentera eran blogg så tror väl någon att jag har skrivit ett hatbrev eller nåt till er xd

Iaf, jag har bara lyssnat på en låt med Myname, Hello & Goodbye den är sjuuuukt bra! Men musikvideon.. Den är väl okej, tycker inte om att en kille har gröna ögonbryn XD Ska försöka lyssna på dom mer ^^ Haha, ja tack för att du googla upp, jag kunde ha gjort det själv men jag var för lat, tur att du finns då ;p

Jag tror inte att jag grattade henne.. *dåligt minne* Eh, grattis Bo Bae i efterskott, 17 år va??? ^^ <3
Och grattis förskott till B.R.A XD ^^

2012-08-10 @ 21:26:23
URL: http://daniellas.webblogg.se
Postat av: Daniella

HAHA okej xD du kan skriva ner det på fb, läser det där :p trodde det hände samma sak med mig, eftersom när jag skickade kommentaren så stod det att det vart något fel och jag fick panik, men det kom fram :D

2012-08-11 @ 13:20:58
URL: http://daniellas.webblogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (Only we can see it)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback


We're two people who are living every fangirls dream (kind off...) In our blog you'll be able to read everything from the awesome duo M2stasch (us of course) to random stuff, news and about any other groups as well. We hope that you will enjoy visiting our blog and leave with a smile on your face! ^o^ /B.R.A - Best Rapper Aevah! & Bo Bae (but you can call me Bo)

RSS 2.0